يکشنبه, 8 مهر 1403

مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان يزد

  • ساعت : ۱۲:۴۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 3
  • کد خبر : ۲۱۶۴۲۸
مسئول حوزه نمايندگی ولی‌فقيه در سازمان تات:
محققان سازمان تات؛ رزمندگان جنگ در عرصه علمی و تحقیقاتی

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان تات، از محققان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان رزمندگان جنگ در عرصه علمی و تحقیقاتی یاد کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، امتداد زمانی جنگ تا وقتی است که جبهه حق و باطل در جهان برقرار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رحیمی، در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران سازمان، گفت: دشمن، شعله جنگ را برافروخت تا آتش انقلاب را خاموش کند، غافل از اینکه آتش انقلاب شعله‌ورتر شده و با قوت و قدرت بیشتر به مسیر خود ادامه داد.
وی از محققان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، به عنوان رزمندگان جنگ در عرصه علمی و تحقیقاتی یادکرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، امتداد زمانی جنگ تا وقتی است که جبهه حق و باطل در جهان برقرار است و برای انسان‌های مومن و رهرو سیدالشهدا؛ زمانی عرصه جنگ، نظامی است و زمانی تلاش علمی و زمانی هم، جنگ نرم که در هر حال، تلاش در راه خدا، بسیجی‌گونه و جهادی‌وار باید ادامه پیدا کند.
رحیمی با اشاره به دستاوردهای جنگ که هنوز هم جامعه ما از آن‌ها بهره می‌برند، افزود: یکی از عوامل مهم موفقیت در دوران جنگ تحمیلی، حضور سرداران جوان بود که عملکرد آن‌ها می‌تواند در بر دارنده پیام مهمی برای سردمداران امر مدیریت که مسئولیتی در کشور دارند، باشد.
وی در مورد کلید واژه های موفقیت در جنگ گفت: اولین نکته؛ گمنامی مدیران جنگ است، زیرا آنها با قلب و جان باور داشتند که خداوند، ناظر بر اعمال آنها است پس تمام تلاش بی‌وقفه خود را در راستای معامله با خداوند انجام می‌دادند؛ نکته بعدی، جاری بودن روحیه خودباوری در وجود آنها است، که باعث می‌شد با تمام وجود بگویند،"ما می‌توانیم".
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان تات تکیه جنگ بر توان مردمی را آخرین نکته عنوان کرد وافزود: حضور پرشور مردم، کلید پیروزی جنگ بود که در مسیر ایمان و انقلاب و اعتلای پرچم الله استقامت ورزیدند.
سردار سرتیپ علی فضلی، جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران؛ 1608 کیلومتر از مرز کشورمان در ۵ استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی به اشغال دشمن درآمده بود و دشمن بین 15 تا ۱۰۰ کیلومتر به عمق مرزهای ما پیشروی کرده بود ولی امام خمینی (ره) با توکل به خدا و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی، فرمان مقاومت دادند.
وی قرآن و عترت و مردم را پایه‌های انقلاب اسلامی، عنوان کرد و افزود: این‌ها مکمل هم هستند و با هم ارتشی ساخته‌اند که مستکبرین جهان را به حیرت واداشته است.
جانشین معاون هماهنگی کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را الگویی برای جبهه مقاومت عنوان کرد و ادامه داد:آرمان و مکتب امام، ایجاد یک ارتش الهی بود و در همین راستا از ظرفیت مردمی در قالب بسیج استفاده کرد.
فضلی با اشاره به این که فقط در ۱۹ درصد از مجموع زمین‌های استان گلستان، کشت و کار صورت می‌گیرد و ۸۱ درصد آن رها شده است، افزود: شما به عنوان سازمان تحقیقات کشاورزی باید سراغ جاهایی بروید که برای دیگران سخت وپرزحمت است، زیرا خروجی کار تحقیقاتی شما، مردم را به آینده امیدوارتر خواهد کرد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به زیرساخت‌های کشاورزی و دامپروری در راستای خودکفایی کشور، خاطرنشان کرد: رمل‌های زرخیز فکه که در اردیبهشت ماه سال 1365 محل وقوع عملیات سیدالشهدا بود، امروز محل کشت و زرع نخیلات شده است.
احمد خداکرمی، از پیشکسوتان و جهادگران دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی، جهادسازندگی، مسئول پشتیبانی تدارکاتی نیروهای جنگی و انتقال کمک‌های مردمی بود ولی بعدا مهندسی جنگ که لازمه همه جنگ‌ها است به جهاد سازندگی سپرده شد.
وی افزود: از جمله فعالیت های جهادگران در بخش مهندسی جنگ؛ کارهای مهندسی زدن خاکریزها، جاده‌ها، دژها و پل‌ها قبل و حین عملیات بود و از مهمترین سازه‌هایی که محصول مهندسی جنگ بود می‌توان به پل بعثت، پل‌های خیبری و پل‌های متحرک خضری اشاره کرد که فاو را نجات داد.
خداکرمی با اشاره به جانفشانی ایثارگران جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: جهادسازندگی، در طول جنگ تحمیلی، بیش از 3000 شهید جهادگر تقدیم انقلاب کرد که برخی از آنها در حالی که روی لودر و بلدوزر در حال خدمت بودند، با اصابت گلوله مستقیم تانک به شهادت رسیدند ولی تا پایان جنگ پا پس نکشیدند.
پیشکسوت و جهادگر دوران دفاع مقدس با اشاره به ضرورت وجود بخش تحقیقات در کنار کارهای پشتیبانی و مهندسی، ادامه داد: در همین راستا؛ مرکز تحقیقات جنگ جهاد در 5 شهر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز ایجاد شد که با شناسایی مشکلات، به ارائه راهکار برای حل آن‌ها می پرداخت؛ ساخت اولین زیردریایی و اولین هلیکوپتر از جمله کارهای مرکز تحقیقات جنگ جهاد بود.
گفتنی است؛ این مراسم با اجرای گروه سرود حبیب، صبح روز 3 مهرماه در محل سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی برگزار شد.

دفاع2.jpgدفاع 4.jpgدفاع 3.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها