Wednesday, January 15, 2025
  • time : 11:10
  • Date : Tue Sep 03, 2024
  • item visited : 50
  • news code : 215086
دوره آموزشی;
بازاریابی محصولات شیلات

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد;دوره آموزشی بازار یابی محصولات شیلاتی ویژه پرسنل مدیریت شیلات و آبزیان استان و واحدهای تابعه با تدریس افشین عادلی عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، با موضوعات استانداردهای مربوط به بهداشت و سلامتی فرآورده های دریایی، میزان تولید و مصرف آبزیان و فرآورده های آن در ایران و جهان، مقررات بسته بندی بر چسب زنی محصولات شیلاتی،بازار آبزیان در داخل کشور (ویژگیهای بازار و روشهای نگهداری ماهی و عرضه آن)،مشخصه های کلی ماهی و میگو، اهمیت و ارزش غذایی آن و دیگر موارد مربوط به این حوزه از 5 تا 7 شهریور برگزار شد.

مدرس دوره آموزشی گفت : توجه ویژه به بازار مصرف (نیاز مصرف کنندگان) قبل از برنامه ریزی تولید ماهی ضروری است. 
فرهنگ سازی و ترویج مصرف آبزیان به ویژه ماهی تیلاپیا جهت بالارفتن سرانه مصرف و ارتقاء سلامت عمومی جامعه جزء قدم های ضروری در توسعه آبزی پروری در استان یزد محسوب می شود. 
ضمن تعریف زنجیره ارزش در فعالیت های شیلاتی، توجه به استفاده و فرآوری محصولات جانبی جهت تبدیل آنها به محصولات با ارزش افزوده بالا منجر به اقتصادی تر شدن صنعت آبزی پروری می گردد که در این زمینه ماهی تیلاپیا نیز پتانسیل بالایی دارد.

 

شیلات 1.jpgشیلات 2.jpgشیلات 3.jpgشیلات 5.jpg

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags